MILLORA DE LA QUALITAT ASSISTENCIAL

2/23/2024 / General

El 1988, el Picker Institute, als Estats Units, va encunyar el terme ATENCIÓ CENTRADA EN EL PACIENT, i va començar la seva labor amb una recerca que va establir quins eren els 8 indicadors que millor defineixen la qualitat
assistencial des de la perspectiva dels pacients:

1. Respecte pels valors, preferències i necessitats. La decisió compartida és una expressió humana de l’atenció solidària i curosa del pacient, en la qual ambdós
protagonistes haurien d’arribar junts a una resolució que ha de tenir sentit intel·lectual, emocional i pràctic. La decisió compartida és una manera d’ajustar la pràctica clínica a la manera de ser de cada persona.
 
Aprendre a escoltar, comprendre i compartir
 
2. Rebre els serveis de manera coordinada i integrada.

3. Disposar d’informació rellevant de manera clara i comprensible. Metges i infermeres han d’aprendre a conjugar més bé els verbs escoltar, comprendre i compartir, por damunt d’informar, formar i educar.

4. Aconseguir la màxima qualitat de vida possible, amb especial atenció a l’alleujament del dolor.

5. Disposar de suport emocional per afrontar la por i l’ansietat.

6. Implicar a familiars i amics en el seu procés en la mesura que els pacients creguin oportú.

7. Rebre atenció continuada independentment del punt d’atenció.

8. Obtenir la màxima accessibilitat possible als serveis necessaris.

🙋🏻‍♀️ Quines un semblen més encertades o amb quines esteu en desacord?

✍🏻 Si voleu compartir la vostra opinió, us llegim als comentaris. 

Tornar al llistat